av-udstyr og tilslutningsmuligheder

De fleste møder kræver, at man kan dele informationer i form af billeder og lyd. Der findes forskellige typer teknisk udstyr at vælge mellem, når du skal indrette dit møderummet. Her kommer en oversigt over de vigtigste:

Fladskærm eller projektor
Storskærmen er det naturlige centrum i de fleste møderum. Der findes flere slags displayløsninger på markedet, som egner sig til formålet. Til mindre møderum er LCD/LED fladskærme ideelle. I mellemstore og store møderum bliver disse skærme for små eller for dyre. Her kan det langt bedre betale sig med en projektionsløsning, der kombinerer laserprojektion med en optisk skærm. Billedkvaliteten er stort set ens, men prisen op til 50% lavere.

Tilslutningsmuligheder
Ca en tredjedel af alle møder foregår ved, at flere mødedeltagere deler deres præsentationer på skærmen, hvilket ofte betyder kabler på kryds og tværs i lokalet. Vil du undgå det, så har du brug for et stabilt trådløst system, som kan dele indholdet fra ens egen computer på mødelokalets store skærm, nemt og hurtigt. Der findes flere systemer på markedet. Bl.a ClickShare, som også indgår i sessions-løsningerne.

Højtalere, mikrofon og webcam
Da møder i stigende grad afholdes med eksterne deltagere, er AV-systemer også nødt til at kunne støtte op omkring tele- og videokonferencer. De fleste vil gerne undgå en situation med 20 personer i rummet, hvor den bærbare computer har mødelokalets eneste højtaler, kamera og mikrofon. Derfor er der ofte behov for et telekonferencesystem, hvor alle kan høre og præsentere eller et videokonferencesystem, hvor der kan kommunikeres, som sad man ved siden af hinanden i samme mødelokale.

Se sessions løsninger

 

I nogle tilfælde er der lyd på præsentationer, og her er det vigtigt at alle i lokalet kan høre budskabet klart og tydeligt.

Bookingsystem
Der er ikke noget så ærgerligt, hvis møderummet er optaget, når man skal bruge det. Opsæt et pålideligt og brugervenligt reservationssystem, som alle ansatte har adgang til via mobil, tablet eller computer, så man ikke render forgæves til et optaget lokale. Overvej at opsætte en møderumsskærm ude foran og i mødelokalet, så man nemt kan booke og se hvornår lokalet er i brug.

Hotline og tilgængelighed
Sørg for, så vidt muligt, at have en backup løsning i tilfælde af, at systemet går ned. Bestil eventuelt hotline der hvor du køber dit AV-udstyr eller lav en aftale med din virksomheds IT-afdeling.

få nyheder fra sessions

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag rådgivende information indenfor
møderumskultur samt inspirerende historier og cases.

få nyheder fra
sessions

Indsæt venligst Navn
Indsæt venligst E-mail
Tak for din tilmelding.
Du vil nu modtage
nyhedsbreve fra sessions.

bliv ringet op

Indsæt venligst Navn
Indsæt venligst Telefonnummer